Έρευνα από το πανεπιστήμιο της California έδειξε ότι το «σερφάρισμα» στο ίντερνετ ενεργοποιεί περισσότερες περιοχές του εγκεφάλου, ακόμη και από το διάβασμα. Η έρευνα έγινε σε μεσήλικες για να διαπιστωθεί ποιες είναι εκείνες οι δραστηριότητες που μπορούν να γυμνάσουν το μυαλό για να ανταπεξέλθει καλύτερα στη φθορά της γήρανσης και στην αντιμετώπιση ασθενειών όπως η άνοια.Οι επιστήμονες έχουν από καιρό προτείνει δραστηριότητες όπως σταυρόλεξα και παζλ για την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων που φέρνει στην λειτουργία του μυαλού η γήρανση. Όμως μετά την έρευνα του πανεπιστημίου της California ερευνητής λέει ότι και το «σερφάρισμα» στο Ίντερνετ πρέπει να προστεθεί σε αυτές τις δραστηριότητες.
Ο επικεφαλής της έρευνας Garry Small ανέφερε ότι τα αποτελέσματα της έρευνας είναι ενθαρρυντικά ως προς την χρησιμότητα των νέων τεχνολογιών και το οφέλη – διανοητικά και ψυχολογικά – που έχουν για τους μεσήλικες και τους ηλικιωμένους. Διευκρίνισε ακόμη ότι κατά το «σερφάρισμα» ενεργοποιούνται περιοχές του εγκεφάλου που αφορούν τη λήψη αποφάσεων και πολύπλοκη συλλογιστική.
Το εύρημα της έρευνας που προκαλεί μεγαλύτερη εντύπωση είναι ότι διαπιστώθηκε πως το «σερφάρισμα» είναι πιο διανοητικά «προκλητικό» από ό,τι το διάβασμα. Τα άτομα που πήραν μέρος στην έρευνα εξετάστηκαν με ηλεκτρόδια ως προς την εγκεφαλική τους δραστηριότητα κατά τη διάρκεια των δύο δραστηριοτήτων.
Διάβασμα και Ίντερνετ έδειξαν ότι προκαλούν ενεργοποίηση πολλών περιοχών του εγκεφάλου που αφορούν τον έλεγχο του λόγου, την ανάγνωση, τη μνήμη και τις οπτικές δυνατότητες. Όμως εκείνοι που «σέρφαραν» στο Ίντερνετ παρουσίασαν επιπλέον δραστηριότητα στις περιοχές του εγκεφάλου που ελέγχουν τη λήψη αποφάσεων και την πολύπλοκή σκέψη.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως σε αντίθεση με το διάβασμα οι χρήστες του Ίντερνετ πρέπει να παίρνουν αποφάσεις ως προς το που θα μπουν για να πάρουν περισσότερες πληροφορίες για το θέμα που τους ενδιαφέρει.