Φαίνεται πως τα τσιγάρα – τουλάχιστον ορισμένες μάρκες – έχουν γίνει πιο εθιστικά για τους καπνιστές τα τελευταία χρόνια.
Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγουν ερευνητές στις ΗΠΑ, που εντόπισαν αύξηση στην ποσότητα της νικοτίνης που εισπνέει ο καπνιστής.
Αν και δεν έχουν σημειωθεί διαφορές στη νικοτίνη που περιέχουν τα τσιγάρα, αλλαγές στη σχεδίασή τους οδηγούν στο να εισπένει ο καπνιστής μεγαλύτερες ποσότητες! Έτσι, τα τσιγάρα θεωρούνται πλέον πιο εθιστικά, ιδίως για όσους ξεκίνησαν το κάπνισμα κατά τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια.
Το μέσο ποσό της νικοτίνης που εισπένει ο καπνιστής ,σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα, αυξήθηκε από 1,65 μιλιγκράμ το 1999 σε 1,89 μιλιγκράμ ανά τσιγάρο το 2011. Πρόκειται για άυξηση της τάξης του 15% που αποδίδεται κατά κύριο λόγω σε τροποποιήσεις στο σχεδιασμό των τσιγάρων, όπως για παράδειγμα στο φίλτρο ή στο μέγεθός τους.
Η έρευνα έγινε στα τσιγάρα που κατασκευάζουν τέσσερις καπνοβιομηχανίες των ΗΠΑ από την Υπηρεσία Δημόσιας Υγείας και την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Μασσαχουσέτης και δημοσιεύθηκε σε επιστημονικό περιοδικό. Τα τσιγάρα των εταιριών RJ Reynolds, B&W και την Philip Morris φαίνεται πως «διευκολύνουν» την απορρόφηση της νικοτίνης από τον οργανισμό, ενώ αντίθετα σε αυτά της εταιρίας Lorillard δεν εντοπίστηκαν αλλαγές.
Ο εκπρόσωπος της Philip Morris ανέφερε πως «όλα τα στοιχεία είναι στη διάθεση της επιτροπής Τροφίμων και Ποτών των ΗΠΑ, η οποία διεξάγει δικές της έρευνες και θα κληθούμε να δώσουμε την δική μας οπτική εκεί, στο πλαίσιο της κανονικής διαδικασίας», ενώ και οι άλλες εταιρίες αρνήθηκαν να σχολιάσουν τα αποτελέσματα της έρευνας.
Ο επικεφαλής της έρευνας Τόμας Λαντ, σημείωσε πως «οι νέοι άνθρωποι θα μπορούσαν να εθιστούν ευκολότερα στο τσιγάρο, ήδη από τις πρώτες φορές που καπνίζουν».
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, 3.800 έφηβοι καθημερινά δοκιμάζουν τσιγάρο για πρώτη φορά, ενώ 1.000 από αυτούς τελικώς εθίζονται.