Επειδή τα παιδιά εξερευνούν περισσότερα από τους ενήλικες, αυτό τα βοηθά να μαθαίνουν καλύτερα από τους μεγάλους, σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη.
Η μελέτη σημειώνει ότι όταν οι ενήλικες επιχειρούν κάτι νέο, αλλά έχουν αρνητικό αποτέλεσμα, – δεν τα καταφέρνουν- συνήθως δεν το ξαναδοκιμάζουν.
Ένας από τους συν-συγγραφείς, η Δρ Άλισον Γκόπνικ, καθηγήτρια ψυχολογίας στο UC Berkeley, έγραψε:
«Αυτό μπορεί να φαίνεται σαν το πιο βασικό είδος νοημοσύνης – ακόμη και οι αρουραίοι μένουν μακριά από μια διαδρομή που οδηγεί σε σοκ».
“Το μειονέκτημα είναι, πως αν οι ενήλικες απορρίψουν αμέσως κάτι νέο αφού έχουμε ένα κακό αποτέλεσμα, δεν θα μάθουμε ποτέ ότι ο κόσμος είναι πιο περίπλοκος από αυτό», πρόσθεσε.
Τα παιδιά, από την άλλη πλευρά, έχουν έντονη περιέργεια και ορμή για εξερεύνηση και αυτό τα βοηθά να μάθουν τόσα πολλά διαφορετικά πράγματα και τόσο γρήγορα, σύμφωνα με τη μελέτη.
Η γνωστική επιστήμονας του NYU Emily Liquin και η ομάδα της πραγματοποίησαν ένα επιστημονικό πείραμα για να ελέγξει :
–εάν η επιθυμία των μικρών παιδιών να εξερευνήσουν περισσότερα από τους μεγάλους επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο μαθαίνουν.
-Έδωσαν σε 64 μικρά παιδιά (ηλικίας τεσσάρων και πέντε) και 87 ενήλικες ένα παιχνίδι, όπου το καθένα τοποθέτησε διαφορετικά μπλοκ σε ένα μηχάνημα με έναν κανόνα:
Αν το μηχάνημα ανάψει – με την προσπάθειά τους ψάχνοντας-, παίρνουν ένα βραβείο που αποτελείται από ένα αστέρι, αλλά αν το μηχάνημα δεν ανάψει, χάνουν στο διπλάσιο.
-Τα περισσότερα παιδιά μπόρεσαν να καταλάβουν τον κανόνα σωστά, ενώ,
–πάνω από το 70% των ενηλίκων δεν μπορούσαν, αλλά αυτό είχε ένα κόστος: Τα παιδιά κέρδισαν λιγότερα αστέρια.
Το περιγράφει ως ένα πείραμα «παγίδας μάθησης» που έδειξε ότι οι ενήλικες συχνά οδηγούν σε ταχύτερα συμπεράσματα, ενώ τα παιδιά είναι πιο πρόθυμα να εξερευνήσουν και να συγκεντρώσουν περισσότερες πληροφορίες προτού αποφασίσουν για ένα αποτέλεσμα.
Η μελέτη έχει έναν σημαντικό περιορισμό, καθώς μελέτησε μόνο παιδιά τεσσάρων έως επτά ετών σε σύγκριση με ενήλικες στις Ηνωμένες Πολιτείες, σημειώνοντας ότι οι πολιτισμικές διαφορές μπορεί επίσης να παίζουν ρόλο στον τρόπο με τον οποίο μαθαίνουν τα παιδιά, χρειάζεται περισσότερη έρευνα για να γενικευτεί σε ευρύτερο πληθυσμό και πλαίσιο, σύμφωνα με το έγγραφο.
Η Gopnik καταλήγει: «Εμείς οι μεγάλοι είμαστε συχνά τόσο ανυπόμονοι να εκμεταλλευτούμε κάθε τι που δεν εξερευνούμε, -τόσο φοβόμαστε να χάσουμε τα αστέρια- με αποτέλεσμα να χάνουμε την ευκαιρία να μάθουμε κάτι νέο”.
Σύνδεσμος για το άρθρο: https://nypost.com/2021/11/12/study-reveals-why-children-may-be-better-learners-than-adults/