Η εποχή της σύλληψης μπορεί να επηρεάζει την νευρολογική ανάπτυξη των παιδιών, σύμφωνα με μία νέα, μεγάλη μελέτη. Όπως έδειξε, οι μαθησιακές δυσκολίες όπως η δυσλεξία είναι συχνότερες στα παιδιά που συλλαμβάνονται μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου απ’ ό,τι σε εκείνα που συλλαμβάνονται κατά τους θερινούς μήνες του χρόνου.
Η διαφορά πιστεύεται ότι σχετίζεται με τα μειωμένα επίπεδα βιταμίνης D στις μέλλουσες γυναίκες τα οποία είναι πιο συνηθισμένα το χειμώνα.
Όπως ανακοίνωσαν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης και το Πανεπιστήμιο Κέιμπριτζ, εξέτασαν στοιχεία από 801.592 παιδιά τα οποία πήγαν για πρώτη φορά στο σχολείο την περίοδο 2006-2011.
Το 8,9% όσων είχαν συλληφθεί μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου είχαν μαθησιακές δυσκολίες, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό σε όσα είχαν συλληφθεί μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου ήταν 7,6%.
Αντίστοιχες εποχιακές διακυμάνσεις παρατηρήθηκαν και στα κρούσματα αυτισμού και νοητικών δυσκολιών.
Αντιθέτως, δεν παρατηρήθηκε εποχιακή διακύμανση σε άλλες πιθανές αιτίες αιτίες δυσλεξίας, όπως τα οπτικά ή ακοολογικά προβλήματα ή οι σωματικές παθήσεις.
Τα παιδιά είχαν γεννηθεί πριν από το 2012, όταν καθιερώθηκε στη Βρετανία η προληπτική χορήγηση λίγης βιταμίνης D στις εγκύους για την πρόληψη γενετικών παθήσεων.
Η νέα μελέτη θα δημοσιευθεί σε επερχόμενο τεύχος της «Αμερικανικής Επιθεωρήσεως Επιδημιολογίας» (AJE).