O ρόλος του φαρμακοποιού είναι ιδιαίτερα σημαντικός στον κοινωνικό ιστό της χώρας, εδώ και δεκαετίες, γεγονός που αναδεικνύεται και μέσα από το λεύκωμα «Το φάρμακο μέσα από τη διαφήμιση 1950-1970».
Το βιβλίο-λεύκωμα του φαρμακοποιού Γιώργου Κιοσέ, από τις εκδόσεις Mendor Editions,πραγματεύεται μια περίοδο που ακολουθεί μετά από τα δεινά του πολέμου για την πατρίδα.
“Ο ρόλος του δασκάλου, του φαρμακοποιού και του παπά ήταν πολύ σημαντικοί τότε, και μάλιστα τότε γνώρισαν άνθηση τα βιταμινούχα σκευάσματα, τόνισε μιλώντας στην εκδήλωση ο κ. Πασχάλης Αποστολίδης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ABBOT και αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδας. Από την πλευρά του, ο κ. Βασίλης Κάτσος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Pharmathen, σημείωσε πως «Ο φαρμακοποιός έχει ειδικό βάρος στην κοινωνία και ρόλο που παραμένει σημαντικός στο πέρασμα των χρόνων. Οι αλυσίδες φαρμακείων δεν ωφελούν κανέναν. Δυστυχώς έχουν περάσει 60 χρόνια, μα τα προβλήματα του κλάδου παραμένουν ίδια».
Στην εκδήλωση μίλησε και ο επίκουρος καθηγητής Καρδιολογίας, από το «Ιπποκράτειο» Νοσοκομείο, κ. Κωνσταντίνος Τσιούφης, ο οποίος τόνισε πως το φάρμακο είναι κοινωνικό αγαθό και όχι κοινό εμπόρευμα, ενώ ο καθηγητής Καρδιολογίας και γενικός διευθυντής του ΕΛΙΚΑΡ κ. Παύλος Τούτουζας υπενθύμισε ότι οι αρχαίοι Έλληνες έφτιαχναν πολλά φάρμακα και χαρακτήρισε τους φαρμακοποιούς συμπαραστάτες των γιατρών, υπογραμμίζοντας ότι ο φαρμακοποιός είναι το αποκούμπι του πολίτη-ασφαλισμένου.
«Το λεύκωμα αποτελεί μια άρτια δουλειά, από έναν πολύτιμο συνεργάτη και από έναν άνθρωπο που το δημιούργησε με μεθοδικότητα και μεράκι» είπε για τον Γιώργο Κιοσέ, ο πρόεδρος του ΠΦΣ κ. Θόδωρος Αμπατζόγλου. «Καθημερινά από τα φαρμακεία της χώρας περνούν 650.000 άνθρωποι. Ο ρόλος του φαρμακείου είναι πολύ σημαντικός στην κοινωνία», πρόσθεσε ο κ. Αμπατζόγλου, ενώ επισήμανε ότι πρέπει να συνεχιστεί η επιμόρφωση των φαρμακοποιών, φτάνει η πολιτεία να σταματήσει να «επιτίθεται» στον κλάδο μας, όπως είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Κιοσές μίλησε για ένα ισχυρό θεσμικό πλαίσιο στη διακίνηση του φαρμάκου που υπάρχει στην Ελλάδα και τόνισε πως η αξία του φαρμάκου είναι στο περιεχόμενό του και όχι στην τιμή του.
Ο συγγραφέας του Λευκώματος, αναμένεται να προχωρήσει στο μέλλον και στη δημιουργία και δεύτερου λευκώματος για τη μετέπειτα περίοδο, όπου το φάρμακο εξελίσσεται μέσω και της διαφήμισης με πιο γρήγορους ρυθμούς.