Δραματικά μειώθηκαν οι πωλήσεις των καλλυντικών στα χρόνια της οικονομική κρίσης. Μετά το βαρύ ψαλίδι στα φάρμακα λόγω οικονομικής ανέχειας, σειρά είχε και ομορφιά με τους πολίτες να κόβουν και τα καλλυντικά.
Μειώνεται χρόνο με το χρόνο το ποσό που διαθέτουν τα νοικοκυριά για την αγορά καλλυντικών. Γεγονός λογικό αν σκεφτεί κανείς ότι πλέον πρώτη προτεραιότητα για τις οικογένειες είναι η επιβίωση και όχι η ομορφιά. Ο άλλοτε κραταιός κλάδος των καλλυντικών συρρικνώνεται δραματικά στα χρόνια της κρίσης και οι επιχειρήσεις βλέπουν τα έσοδα τους να καταποντίζονται.
Σύμφωνα με στοιχεία του νέου Φαρμακευτικού οδηγού της STATBANK, ο τζίρος των εταιρειών καλλυντικών έχει υποχωρήσει κοντά στο μισό δις ευρώ όταν πριν από μερικά χρόνια ξεπερνούσε το 1 δισ. στην εγχώρια αγορά. Οι συνθήκες χειροτερεύουν καθώς σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τα καταστήματα φαρμακευτικών και καλλυντικών ειδών εμφάνισαν μείωση 18,3% στον τζίρο και 14,6% στον όγκο πωλήσεων κατά το πρώτο επτάμηνο του 2013.
Οι εκτιμήσεις των επιχειρηματιών του κλάδου αναφέρουν ότι το συνολικό μέγεθος της εγχώριας αγοράς καλλυντικών διαμορφώθηκε το 2012 κοντά στα 516 εκατ. ευρώ σε τιμές χονδρικής, σημειώνοντας μέσο ετήσιο ρυθμό πτώσης 11% την τετραετία 2009-2012.
Ειδικότερα, όσον αφορά το επίπεδο κατηγορίας, τα προϊόντα μακιγιάζ έχουν εμφανίσει τη μεγαλύτερη πτώση την τετραετία 2009-2012, με τα αρώματα – κολόνιες να ακολουθούν.
Υπολογίζεται μάλιστα ότι συνολικά ο κλάδος συνεχίζει την πτωτική πορεία του και το 2013 με ρυθμό της τάξης του 7%-8% όσον αφορά τον τζίρο των επιχειρήσεων του χώρου.
Σύμφωνα με τον οδηγό της STATBANK, και τα στοιχεία του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Αρωμάτων και Καλλυντικών (ΠΣΒΑΚ) δείχνουν ότι η συνολική πτώση στην τριετία ξεπερνά το 40%, με αποτέλεσμα και οι παραγωγικές μονάδες να δίνουν έμφαση στις εξαγωγές ενώ οι εμπορικές επιχειρήσεις να δίνουν μάχη στα κανάλια διανομής επιμένοντας στις προσφορές ανά δεκαπενθήμερο και στα no name προϊόντα.