Μια νέα έρευνα έρχεται να διώξει τις τύψεις μας. Σύμφωνα με την μελέτη από το Πανεπιστήμιο Tufts στη Μασαχουσέτη, το παγωτό είναι η πιο υγιεινή επιλογή.
Συγκεκριμένα, ένα χωνάκι παγωτού με ξηρούς καρπούς και παγωτό σοκολάτας πήρε βαθμολογία 37. Από την άλλη, ένα πολύσπορο κουλούρι με σταφίδες έλαβε 19 ενώ το αλμυρό κράκερ 7. Έκπληξη αποτέλεσε το γεγονός πως ενώ ένα φρενς τοστ ολικής άλεσης πήρε βαθμολογία 37, τα πατατάκια καλαμποκιού βαθμολογήθηκαν υψηλότερα, με 55 βαθμούς. Από την άλλη, ο καπουτσίνο με γάλα χαμηλών λιπαρών βαθμολογήθηκε με 69.
Ο Ντάριους Μοζαφαριάν, επικεφαλής της έρευνας, δήλωσε πως είναι δύσκολο για τους καταναλωτές να αναγνωρίσουν τι είναι υγιεινό.
«Άπαξ και υποστηρίξεις το δόγμα ΄φάε λαχανικά, απόφυγε αναψυκτικά’, το κοινό είναι σχετικά μπερδεμένο για το πώς να αναγνωρίζει τις πιο υγιεινές επιλογές σε οπωροπωλεία, καφετέριες και εστιατόρια. Οι καταναλωτές, οι υπεύθυνοι διαμόρφωσης πολιτικής, ακόμη και η βιομηχανία αναζητούν απλά εργαλεία για να καθοδηγήσουν τους πάντες σε πιο υγιεινές επιλογές τροφής».
Κατηγορίες προϊόντων και βαθμολογίες
Όσον αφορά τις κατηγορίες των προϊόντων που μετρήθηκαν, τα σνακ και τα γλυκά συγκέντρωσαν τη χαμηλότερη κατάταξη. Ο μέσος όρος ήταν 16,4. Επίσης, δεν αποτελεί έκπληξη πως τα λαχανικά και τα φρούτα – μαζί με τα όσπρια και τους ξηρούς καρπούς – έχουν την υψηλότερη βαθμολογία. Συγκεκριμένα, τα λαχανικά έλαβαν βαθμολογία 43,2.
Τα αναψυκτικά με ζάχαρη έλαβαν μέσο όρο βαθμολογίας 27,6, ενώ ο χυμός φρούτων και λαχανικών έφτασε στο 67.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το πιο υγιεινό κρέας είναι τα θαλασσινά, στα οποία δόθηκε κατά μέσο όρο 67 και ακολουθούν τα πουλερικά και το βοδινό, των οποίων η μέση βαθμολογία ήταν 42,67 και 24,9 αντίστοιχα.
Την έρευνα συνυπογράφει η Ελληνίδα καθηγήτρια Διατροφής στο πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας και Αναπληρωματική καθηγήτρια Διατροφής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο Tufts, Renata Micha.
«Με τον αλγόριθμο βαθμολόγησης που είναι διαθέσιμος στο κοινό, το Food Compass μπορεί να προσφέρει μια διαφοροποιημένη προσέγγιση για την προώθηση υγιεινών διατροφικών επιλογών. Αυτό μπορεί να συμβεί βοηθώντας στην καθοδήγηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών, της διατροφικής πολιτικής, της επιστημονικής έρευνας, των πρακτικών της βιομηχανίας τροφίμων και των κοινωνικών επενδυτικών αποφάσεων».