Σύμφωνα με ερευνητές απο το πανεπιστήμιο Brigham Young της Γιούτα των ΗΠΑ κοιτώντας κανείς και μόνο το φαγητό του μπορεί να χάσει μερικά παραπανίσια κιλάκια. Η εξήγηση είναι απλούστερη απ’όσο φαντάζεστε…
Η ιδέα προήλθε από τις άπειρες φωτογραφίες που ανεβάινουν στο Instagram και απεικονίζουν φαγητά. Όσο ενοχλητική κι αν είναι πολλλές φορές η συγκεκριμένη συνήθεια,μπορεί ωστόσο να συμβάλλει σημαντικά στην απώλεια βάρους.
Κοιτώντας κανείς συνεχόμενα φωτογραφίες με φαγητά τότε είναι σαν να χορταίνει και δεν έχει όρεξη για κανονικό φαγητό. Αποτέλεσμα αυτού βέαβαια είναι η αποφυγή του καταστροφικού τσιμπολογήματος που κακά τα ψέμματα,προσθέτει αρκετά κιλά.
Αυτό, όπως λένε, συμβαίνει γιατί όταν κάποιος κοιτάει για κάμποση ώρα το περιεχόμενο ενός πιάτου, αρχίζει να… βαριέται. Έτσι, όταν έρθει η ώρα για να φάει, δε θα έχει όρεξη ούτε για μια μπουκιά.
Οι επιστήμονες λένε για παράδειγμα, ότι αν κανείς βλέπει συνεχώς φωτογραφίες με χάμπουργκερ ή γλυκά, την επόμενη φορά που θα τα φάνε, δε θα τους φανούν το ίδιο ευχάριστα.
«Με μια έννοια αρχίζει το άτομο να κουράζεται από τη συγκεκριμένη γεύση, χωρίς καν να έχει φάει το συγκεκριμένο φαγητό» δ’ηλωσε ένας από τους συγγραφείς της μελέτης, ο καθηγητής Ryan Elder, στη Daily Mail.
Στη μελέτη τους συμμετείχαν 232 άνθρωποι.
Από τους μισούς ζητήθηκε να κοιτάξουν από 60 φωτογραφίες από γλυκά (κέικ, σοκολατοειδή κ.ά.), ενώ οι υπόλοιποι είδαν από 60 φωτογραφίες από αλμυρές τροφές, όπως τσιπς, σάντουιτς και τηγανητά.
Αφού αξιολόγησαν κάθε φωτογραφία για το πόσο «νόστιμο» τους φαινόταν το φαγητό, κάθε συμμετέχοντας ολοκλήρωσε το πείραμα τρώγοντας αλμυρά φιστίκια. Στη συνέχεια, αξιολόγησαν το πόσο απόλαυσαν τα φιστίκια.
Εκείνοι που είχαν κοιτάξει τις «αλμυρές φωτογραφίες» ανέφεραν ότι τα ευχαριστήθηκαν λιγότερο, παρότι στις φωτογραφίες δεν υπήρχαν καθόλου φιστίκια, παρά μόνο άλλες αλμυρές τροφές.
Οι ερευνητές πιστεύουν ότι αυτό συνέβη, επειδή οι «αισθητήρες του αλμυρού» ενεργοποιήθηκαν ήδη απλά και μόνο κοιτώντας τις φωτογραφίες, κι έτσι όταν ήρθε η ώρα για την πραγματική δοκιμή, ένιωθαν ότι το είχαν ήδη κάνει και τους ήταν αρκετό.
Τα αποτελέσματα της μελέτης των Larson και Elder, σε συνεργασία με τον καθηγητή Joseph Redden από το πανεπιστήμιο της Μινεσότα, δημοσιεύτηκαν στο Journal of Consumer Psychology.