Περισσότερες από 800 ζωές μπορεί να έχουν σωθεί σε όλη την Ευρώπη χάρη στην καλύτερη ποιότητα του αέρα στην πρώτη φάση των περιορισμών για τον COVID, σύμφωνα με έρευνα.
Τα μέτρα που λήφθηκαν για τον περιορισμό της αύξησης των λοιμώξεων οδήγησαν σε πολύ λιγότερα αυτοκίνητα και φορτηγά στους δρόμους , γεγονός που είχε τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στη μείωση των θανάτων, σύμφωνα με τη μελέτη με επικεφαλής τους ειδικούς του London School of Hygiene and Tropical Medicine (LSHTM).
Η ανάλυση 47 ευρωπαϊκών πόλεων διαπίστωσε ότι το Παρίσι, το Λονδίνο, η Βαρκελώνη και το Μιλάνο ήταν μεταξύ των έξι κορυφαίων με τον μεγαλύτερο αριθμό αποφευγμένων θανάτων.
Η μελέτη σημείωσε ότι “το κλείσιμο χώρων εργασίας και σχολείων στις ευρωπαϊκές πόλεις μείωσε τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης λόγω λιγότερης κίνησης και κίνησης, ενώ οι δημόσιες εκδηλώσεις ακυρώθηκαν και οι άνθρωποι έμειναν στο σπίτι“.
Αυτό οδήγησε σε λιγότερο διοξείδιο του αζώτου (NO 2 ) που μολύνει τον αέρα, με τις Ισπανικές, Γαλλικές και Ιταλικές πόλεις να παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες μειώσεις στο NO 2 από 50% έως 60% κατά τη διάρκεια της περιόδου.
Αν και διαπιστώθηκαν έντονες μειώσεις στο NO 2 , σημειώθηκε μικρότερη πτώση στα επίπεδα των λεπτών σωματιδίων (PM2,5 και PM10), τα οποία παράγονται επίσης από φυσικές πηγές – όπως οι πυρκαγιές και η σκόνη – και άλλες εκπομπές.
Ο Antonio Gasparrini, καθηγητής βιοστατιστικής και επιδημιολογίας στο LSHTM και ανώτερος συγγραφέας της μελέτης, δήλωσε:
«Το lockdown κατά το πρώτο κύμα της πανδημίας COVID-19 δημιούργησε τεράστιο κόστος για την υγεία και το κοινωνικό κόστος.
Ωστόσο, έχει προσφέρει μοναδικές συνθήκες για τη διερεύνηση πιθανών επιπτώσεων από αυστηρές πολιτικές για τη μείωση των επιπέδων ρύπανσης στις αστικές περιοχές.
«Αυτό το «φυσικό πείραμα» μας έδωσε μια γεύση για το πώς μπορεί να βελτιωθεί η ποιότητα του αέρα με δραστικά μέτρα δημόσιας υγείας που θα ήταν δύσκολο να εφαρμοστούν σε κανονικούς καιρούς.
Οι πληροφορίες μπορεί να είναι σημαντικές για τον σχεδιασμό αποτελεσματικών πολιτικών για την αντιμετώπιση του προβλήματος της ρύπανσης στις πόλεις μας».
Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature’s Scientific Reports, χρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Μεσοπρόθεσμων Προγνώσεων Καιρού για λογαριασμό της Υπηρεσίας Παρακολούθησης Ατμόσφαιρας Copernicus.
Σύγκρινε τις κυβερνητικές πολιτικές από τις 47 ευρωπαϊκές πόλεις από τον Φεβρουάριο έως τον Ιούλιο του 2020 και υπολόγισε τις αλλαγές στα επίπεδα ρύπανσης και τον αριθμό των θανάτων.
Η Rochelle Schneider, επίτιμη επίκουρη καθηγήτρια στην επιστήμη των γεωχωρικών δεδομένων στο LSHTM και πρώτος συγγραφέας της μελέτης, ανέφερε:
«Αυτή, και άλλες παρόμοιες μελέτες, μπορούν να βοηθήσουν να δώσουμε το μήνυμα ότι πρέπει οπωσδήποτε να βελτιώσουμε την ποιότητα του αέρα στις πόλεις για την ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον.
Οι κυβερνητικές πολιτικές που αποφασίστηκαν την άνοιξη και τις αρχές του καλοκαιριού του 2020 μας έδωσαν μια μοναδική ευκαιρία να μελετήσουμε ένα σενάριο «πραγματικής ζωής» με χαμηλότερα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης».
Σύνδεσμος για το άρθρο: https://www.theguardian.com/environment/2022/jan/26/improved-air-quality-first-lockdown-saved-800-lives-