Άλλη μια θλιβερή πρωτιά κατέχει η χώρα μας και μάλιστα η «πρωτοκαθεδρία» μας αφορά ανθρώπινες ζωές. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, η χώρα μας βρέθηκε στην πρώτη θέση πανευρωπαϊκά στον τομέα των τροχαίων δυστυχημάτων , με 110 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων. Το 2000 η Ελλάδα ήταν στη δεύτερη θέση με 180 νεκρούς ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων και το 2005 πέρασε στην τρίτη θέση με 150 νεκρούς, ενώ με τα στοιχεία του 2010 βρέθηκε, δυστυχώς, στην πρώτη θέση με 110 νεκρούς, ανά εκατομμύριο κατοίκων. Στο σύνολο των 15.072 ατυχημάτων του 2010, οι νεκροί έφθασαν τους 1.280, οι σοβαρά τραυματισμένοι τους 1.755, ενώ οι ελαφρά τραυματίες τους 17.024.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το 80% των ατυχημάτων οφείλονται στη συμπεριφορά του οδηγού. Ειδικότερα, σε έλλειψη προσοχής οφείλεται το 21% των θανατηφόρων ατυχημάτων, το 13% στην είσοδο στο αντίθετο ρεύμα και τα υψηλότερα ποσοστά κατέχουν η μεγάλη ταχύτητα και το αλκοόλ.
Η ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ για μια Ανοικτή Κοινωνία, που είναι σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με αφορμή την μαζική έξοδο των οδηγών, παραθέτει έναν ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ για την αποτροπή τροχαίων .
Ας μη θεωρούμε κάθε οδηγό σε άλλο αυτοκίνητο ως ανταγωνιστή μας
Ας αφήσουμε τα επικίνδυνα προσπεράσματα «για να φτάσουμε πιο γρήγορα» από κάποιον άλλον άγνωστο, που τον βαφτίσαμε καθ΄οδόν «αντίπαλο».
Ας αφήσουμε να μας προσπεράσουν έστω και αν κορνάρουν εκνευριστικά.
Ας αφήσουμε έναν πιο αργό οδηγό να προσπεράσει με την ησυχία του, χωρίς να «χαϊδεύουμε» τον προφυλακτήρα του και να του αναβοσβήνουμε τα φώτα μας.
Ας αφήσουμε έναν που προσπερνά αντίθετα από εμάς, έστω φρενάροντας, όταν βλέπουμε ότι είναι σε δύσκολη θέσης. Το αναβόσβησμα των φώτων μας δεν σώζει ούτε αυτόν ούτε εμάς από τη μετωπική σύγκρουση.
Και μην ξεχνάμε: ο δυνατότερος στο μυαλό, υποχωρεί.
Ας αφήσουμε τους πεζούς να περάσουν κάνοντάς το σαφές με κίνηση του χεριού. Οι πεζοί ασυνήθιστοι σε ευγένειες, διστάζουν.
Ας αφήσουμε κάθε ποσότητα αλκοόλ. Έχουμε ευθύνη προς τους συνεπιβαίνοντες αλλά και προς αυτούς που θα χτυπήσουμε.
Ας μη κορνάρουμε σε κάθε παράβαση των άλλων. Η ανεκτικότητα ηρεμεί και εμάς. Εκνευρισμός στην οδήγηση μειώνει την ικανότητα.
Ας φορέσουμε ζώνη (μπροστινά και πίσω καθίσματα), ακόμη και αν δεν το καταλαβαίνουμε. Οι άνθρωποι που γνωρίζουν τα θέματα οδικής ασφάλειας μας προτρέπουν πάντα να τη φοράμε, ακόμη και σε πολύ μικρές ταχύτητες.
Ας οδηγήσουμε ανθρώπινα και υποχωρητικά. Ας καταλάβουμε ότι η επιθετική οδική συμπεριφορά είναι έκφραση απειρίας, ανωριμότητας και ανεπάρκειας.
Η ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ αναφέρει ότι σύμφωνα με στοιχεία του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας, το 30-50% των τροχαίων ατυχημάτων σχετίζεται με λήψη αλκοόλης. Όσον αφορά στην Ελλάδα, σύμφωνα με τη Διεύθυνση Τροχαίας σε τυχαίους ελέγχους αλκοτέστ στη χώρα μας, το ποσοστό 2,8% των οδηγών που βρεθηκαν με επίπεδα αλκοόλης άνω του νομίμου ορίου (που είναι Ο,5%ο), ευθύνεται για άνω του 20-30% των νεκρών.
Φέτος το Πάσχα ας δοκιμάσουμε λοιπόν απλά : ΜΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΜΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ. Ας λάβουμε υπόψη μας και τον ΑΛΛΟΝ.