Ενας χρήστης των social media, μπορεί να μην είναι δυνατό να κολλήσει κρυολόγημα από ένα φίλο του μέσω του Facebook, μπορεί όμως να «κολλήσει» τα συναισθήματα και τις απόψεις του, αρνητικές και ιδίως θετικές.
Αυτό υποστηρίζει νέα αμερικανική μελέτη, στην οποία συμμετείχε ο ελληνο-αμερικανός επιστήμονας, δρ Νικόλας Χρηστάκης, από το Πανεπιστημίο Γέιλ.
Το βασικό συμπέρασμα της μελέτης είναι ότι τα θετικά μηνύματα «γεννούν» άλλα θετικά μηνύματα και τα αρνητικά μηνύματα γεννούν άλλα αρνητικά μηνύματα, με την «κολλητική» επίδραση των θετικών να είναι συγκριτικά μεγαλύτερη. Κάθε αρνητικό μήνυμα γεννά 1,29 περισσότερα αρνητικά μηνύματα από τους φίλους κάποιου, ενώ κάθε θετικό μήνυμα ‘πυροδοτεί’ 1,75 πρόσθετα θετικά μηνύματα.
«Η μελέτη μας δείχνει ότι οι άνθρωποι δεν επιλέγουν απλώς άλλους ανθρώπους που τους μοιάζουν, για να αναπτύξουν το κοινωνικό τους δίκτυο, αλλά επιπλέον προκαλούν πραγματικές αλλαγές ως προς την έκφραση των συναισθημάτων και των απόψεων των φίλων τους. Τα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι οι θετικές συναιθηματικές εκφράσεις εξαπλώνονται περισσότερο από τις αρνητικές», δήλωσε ο Φάουλερ, επικεφαλής της έρευνας.
Στον ψηφιακά διασυνδεμένο σύγχρονο κόσμο, σύμφωνα με τους αμερικανούς ερευνητές, η συναισθηματική «μόλυνση» είναι μια πραγματικότητα μέσω της αλυσιδωτικής επίδρασης των κοινωνικών δικτύων.
Μεταξύ άλλων, η έρευνα έδειξε ότι όταν βρέχει, αυξάνεται κατά 1,16% ο αριθμός των μηνυμάτων με αρνητική συναισθηματική φόρτιση και μειώνεται ο αριθμός των θετικών κατά 1,19%, πράγμα που δείχνει ότι οι άνθρωποι είναι επιρρεπείς ακόμα και στις μεταβολές του καιρού, όσον αφορά τα συναισθήματά τους.
Ο Φάουλερ μάλιστα εκτίμησε ότι η νέα έρευνα μάλλον υποεκτιμά το πόσο πολύ τα συναισθήματα εξαπλώνονται με «κολλητικό» τρόπο μέσω των κοινωνικών δικτύων.