Περισσότερες από 350.000 οθόνες μέτρησης και ανίχνευσης διοξειδίου του άνθρακα έχουν διανεμηθεί σε σχολεία στην Αγγλία από την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου από τον Σεπτέμβριο του 2021.
Αλλά, η κακή επικοινωνία σχετικά με τον τρόπο χρήσης των οθονών για τον περιορισμό της μετάδοσης του κορωνοϊού, εμποδίζει τη χρήση τους και οδηγεί τους μαθητές να αγωνίζονται άσκοπα στα ψυκτικά δωμάτια .
Περίπου 1 εκατομμύριο μαθητές στην Αγγλία έλειπαν από το σχολείο στις 20 Ιανουαρίου, όπως και περίπου το 9% των δασκάλων.
Μέχρι στιγμής, τα άτομα κάτω των 11 ετών στην Αγγλία παραμένουν σχεδόν εξ ολοκλήρου ανεμβολίαστα, καθιστώντας τα μέτρα μετριασμού όπως ο αερισμός ακόμη πιο απαραίτητα – ειδικά τώρα που η χρήση μάσκας δεν απαιτείται πλέον στις τάξεις.
Εκεί, μπορούν να βοηθήσουν οι οθόνες CO 2 .
Αυτά δίνουν μια ένδειξη του πόσο καλά αερίζεται ένα δωμάτιο, επειδή, όταν οι άνθρωποι εισπνέουν και εκπνέουν σε χώρους που δεν αερίζονται καλά, το αέριο συσσωρεύεται με την πάροδο του χρόνου.
Τα δωμάτια με υψηλές ενδείξεις είναι πιθανό να έχουν ανεπαρκή αερισμό για τον αριθμό των ατόμων στο δωμάτιο και υψηλότερο κίνδυνο μετάδοσης του COVID-19.
Αλλά οι οθόνες CO 2 είναι χρήσιμες μόνο εάν έχουν αναπτυχθεί καλά.
Τα δεδομένα που παρέχονται από το TeacherTapp – μια καθημερινή έρευνα δασκάλων στην Αγγλία – στο New Scientist υποδηλώνουν ότι οι δάσκαλοι έχουν λάβει ανάμεικτα μηνύματα σχετικά με τον καλύτερο τρόπο χρήσης των συσκευών και τη μεγιστοποίηση του αερισμού της τάξης στον κρύο καιρό.
-Περίπου το 16% των ερωτηθέντων δήλωσε στις 20 Ιανουαρίου ότι δεν τους δόθηκε καμία καθοδήγηση σχετικά με το θέμα.
-Περίπου το 34 % από τους 7175 ερωτηθέντες είπε ότι τους είχαν πει να ανοίξουν όλα τα παράθυρά τους όσο πιο πολύ μπορούσαν, και,
-το 18% είπε ότι τους είπαν να ανοίξουν τα παράθυρά τους λίγο.
-Τρέμουλο στις τάξεις
Αυτή η σύγχυση έχει αφήσει πολλούς να αγωνίζονται στον καιρό του Ιανουαρίου.
Μια δασκάλα του 3ου έτους στο Έσσεξ είπε στο New Scientist ότι οι μαθητές της έτρεμαν όταν άνοιξε τα παράθυρα – ακόμα και με τα παλτά.
Οι οθόνες CO 2 συχνά λειτουργούν σε σύστημα φαναριών.
Ένα πράσινο φως υποδεικνύει ότι το δωμάτιο έχει λιγότερα από 800 μέρη ανά εκατομμύριο (ppm) CO 2 στην ατμόσφαιρα και έτσι αερίζεται καλά.
Και ένα δωμάτιο θεωρείται ότι δεν αερίζεται ανεπαρκώς όταν σβήνει ένα κόκκινο φως που υποδεικνύει ένδειξη άνω των 1500 ppm.
Οι οδηγίες του Υπουργείου Υγείας και Ασφάλειας του Ηνωμένου Βασιλείου για τον αερισμό κτιρίων γενικά, προτείνουν ότι τα παράθυρα και οι πόρτες πρέπει να ανοίγουν όταν μια οθόνη CO 2 χτυπήσει κόκκινο.
Η Υπηρεσία Ασφάλειας Υγείας του Ηνωμένου Βασιλείου δίνει πιο διακριτικές σημειώσεις και προτείνει ότι σε κρύο καιρό, θα πρέπει να ανοίγουν μόνο παράθυρα ανώτατου επιπέδου.
Αλλά μόνο το 8 % των ερωτηθέντων στο TeacherTapp είπε ότι τους είχε δοθεί αυτή η συμβουλή.
Ένα ιστολόγιο του Υπουργείου Παιδείας προτείνει επίσης ότι τα παράθυρα της τάξης δεν ανοίγουν πολύ το χειμώνα.
Μόνο οι γενικές οδηγίες που εκδόθηκαν από το Chartered Institution of Building Services Engineers (CIBSE) απηχούν με ακρίβεια τις συμβουλές που έδωσε ο Shaun Fitzgerald στο Πανεπιστήμιο του Cambridge.
«Θέλετε να ανοίξετε τα παράθυρα υψηλού επιπέδου μόνο λίγο», λέει ο Fitzgerald, ο οποίος ίδρυσε μια εταιρεία εξαερισμού με βάση την έρευνά του.
«Με αυτόν τον τρόπο παρέχετε επαρκή επίπεδα φρέσκου αέρα στο διάστημα, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι το δωμάτιο δεν είναι πολύ κρύο», λέει.
Μόλις το 3 των δασκάλων είπε ότι τους είχε δοθεί αυτή η συμβουλή, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση του TeacherTapp.
«Εάν υπάρχουν πολλοί δάσκαλοι που δεν γνωρίζουν τον καλύτερο τρόπο να αερίζουν τις τάξεις τους, αυτή είναι η στιγμή που πρέπει να τους το πούμε γιατί βρισκόμαστε στο βάθος του χειμώνα», λέει ο Fitzgerald.
-Αντιμετωπίζοντας το κρύο
Η Catherine Noakes στο Πανεπιστήμιο του Leeds, στο Ηνωμένο Βασίλειο, που ειδικεύεται στον αερισμό και τις αερομεταφερόμενες λοιμώξεις, λέει ότι” όταν κάνει κρύο, τα παράθυρα πρέπει να ανοίγουν κατά διαστήματα, όπως για 10 λεπτά κάθε ώρα”.
Επιπλέον, λέει ότι οι δάσκαλοι πρέπει να αναδιατάξουν τα έπιπλα έτσι ώστε τα παιδιά να μην κάθονται κοντά στα παράθυρα.
«Μπορείτε επίσης να ανοίξετε τις πόρτες και τα παράθυρα ευρύτερα κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων για να ανανεώσετε τον αέρα στο δωμάτιο», προσθέτει.
Ένα σημαντικό ζήτημα που έχουν αντιμετωπίσει τα σχολεία είναι ότι πολλά παράθυρα, ειδικά εκείνα ψηλά, έχουν βαφτεί κλειστά κατά τη διάρκεια των ανακαινίσεων.
Ο Fitzgerald λέει ότι η διόρθωση αυτών πρέπει να δοθεί προτεραιότητα.
Ο Fitzgerald λέει επίσης ότι μια κόκκινη ένδειξη σε μια οθόνη CO 2 δεν είναι απαραίτητα κακή.
«Η μοντελοποίησή μας προτείνει ότι τα 1500 ppm είναι επαρκή όσον αφορά τους ημερήσιους μέσους όρους», λέει.
Αυτό σημαίνει ότι, εφόσον ληφθούν επαρκή μέτρα για να αποτραπεί η άνοδος των επιπέδων υψηλότερα, δεν υπάρχει λόγος πανικού εάν μια οθόνη δίνει μια κόκκινη ένδειξη.
Για τάξεις χωρίς παράθυρα ή για τάξεις που δεν μπορούν να αεριστούν καθόλου, η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου παρήγγειλε 8000 καθαριστές αέρα για να βοηθήσουν στην απομάκρυνση των σωματιδίων του κορωνοϊού από τον αέρα, σύμφωνα με εκπρόσωπο του Υπουργείου Παιδείας.
«Τα σχολεία σε όλη τη χώρα άνοιξαν ξανά και το προσωπικό εργάζεται ακούραστα για να διασφαλίσει ότι οι ρυθμίσεις μπορούν να παραμείνουν ανοιχτές για μάθηση πρόσωπο με πρόσωπο», είπαν.
«Μαζί με τις μαζικές δοκιμές, την προσέλκυση προσωπικού εφοδιασμού και τη σκληρή δουλειά των σχολείων και των δασκάλων, είμαστε βέβαιοι ότι τα μέτρα μας θα μεγιστοποιήσουν τον χρόνο στην τάξη για τους μαθητές», τόνισαν.
Οι αποκεντρωμένες κυβερνήσεις της Βόρειας Ιρλανδίας, της Σκωτίας και της Ουαλίας έχουν επίσης διανείμει παρόμοιες οθόνες στα σχολεία.
Σύνδεσμος για το άρθρο: https://www.newscientist.com/article/2305864-school-teachers-unsure-of-best-way-to-ventilate-rooms-in-cold-weather/